1 de maig 2008

20.000 i endavant...

Ara no feia un apunt sobre el bloc i les visites que arriben en Es Poblat des del primer aniversari el passat desembre. Alguns d'açò en diuen "autobombo", però jo preferesc considerar-ho un exercici de transparència i de reflexió. Transparència per als lectors, i reflexió per mi mateix. Ja hem superat les 20.000 visites, una xifra ben agradosa. En aquests quatre primers mesos de l'any l'afluència de visites ha anat en ascens continuat. De fet, just ahir mateix darrer dia d'abril superava les visites del mes anterior, tot i que s'ha de dir que vaig fer 12 articles enlloc dels 10 habituals. L'única vegada que havia fet més de 10 articles, també 12, va ser el febrer de l'any passat.

Record que deu fer aproximadament un any em vaig adonar que les visites ja arribaven a les 20 diàries i ara n'arriben entre 40 i 50 (parlam sempre de mitjana), cosa que significa que en aquest temps s'han més que duplicat els lectors. Sí, és cert que hi ha blocs que tenen comptadors que compten les visites de mil en mil, però aquest bloc, humilment, ja les compta de 100 en 100.

Segurament bona part d'aquestes xifres es deuen a la secció Memòria Històrica, perquè és la secció que acumula més articles que segueixen rebent un major nombre de lectors independentment del temps que faci que estan escrits. I també ha anat adquirint protagonisme fins a situar-se en segon lloc amb 37 articles (que inclouen els 13 del Projecte 9 de Juliol, que també Déu ni do els lectors que reben!), just darrere dels 39 de la categoria Referèndum és democràcia, que continua en primer lloc.

Segueixen la secció d'Espai comunicacional amb 28 articles en tercera posició, i empatats en quart lloc amb 21 articles les seccions Llengua pròpia i Local.

La secció Afers Exteriors destaca entre les de més recent creació, i ja supera amb 18 articles la de Música Nostra, que és de les més antigues i que té 15 articles. Finalment, trobam l'Espoli Econòmic amb 12 i Viquipedisme amb 2, que també són categories que he creat fa més poc temps i que encara poden evolucionar molt.

M'agradaria poder oferir dades concretes de visites acumulades a cadascun dels articles, però malauradament les estadístiques que puc consultar es renoven cada setmana i no es guarden més enllà del diumenge. Seria una bona cosa que el blogger disposàs d'un servei propi de comptadors pels seus blocs, però què hi farem. Tampoc m'he posat a cercar diferents alternatives de comptadors per instal·lar i poder comparar, o sigui que mea culpa. Si qualcú em pot fer alguna recomanació interessant, serà benvinguda. A veure si a la propera aturada tècnica (30.000 visites?) d'autoreflexió, autobombo, balanç o com li vulgueu dir puc aportar aquestes dades.

Que gaudiu d'aquest Dia del Treballador, jo ja he fet prou feina per avui. Demà més...

7 comentaris:

Miquel Saumell ha dit...

Et felicito, sóc un dels que contribueixo a que puguis presumir d'aquestes xifres de visitants tan espectaculars, i no només això sinó que des que et vaig descobrir t'he anat recomanant a altres blogaires de sa península i terra enllà.

Anònim ha dit...

Felicitats, Talaiòtic: sort en tenim, d'espais com el teu! Esper que el nombre de visites augmenti dia a dia. Els teus articles, rigorosos i documentats, s'ho mereixen. Salut i a continuar treballant amb alegria, que la realitat és dura però pot canviar.

àlex ha dit...

Endavant ses atxes Talaiòtic!. Com deia el mestre Miquimoto: la feina ben feta no té fronteres.

Anònim ha dit...

Que no t'aturi res ni ningú. El proper objectiu: 25.000 visites (una xifra "polida"). I que jo i tots en treguem profit.

Francesc Sintes

Talaiòtic ha dit...

Allavà! Moltes gràcies a tots quatre! Amb lectors com vosaltres qui necessita comptadors! Entre tots feis que valgui la pena escriure en Es Poblat.

Miquel, estic molt content que el bloc t'agradi tant com per recomanar-lo a altra gent. Les xifres de visitants tampoc son espectaculars, no exagerem, però no va gens malament. Crec que tenc pendent d'enllaçar el teu bloc, ara mateix m'hi pos, que entre tots feim la gran xarxa catosfèrica.

Maite, també em fas un gran honor de tenir-te entre les lectores i de tenir-me enllaçat al teu bloc. I tant que les coses poden canviar, i ho veurem!

Àlex, quina gran cita d'en Mikimoto! La teva feina des de les Amèriques tampoc té fronteres. Segur que si no surts a l'Afers Exteriors de TV3, com a mínim sortiràs en el d'Es Poblat.

Francesc, no m'aturarà ningú, encara que alguns anònims ja m'ho han demanat. M'aturaré quan jo vulgui. Si qualcú en treu qualque profit d'Es Poblat ja seria una passada!

Moltes gràcies també a tots els que soleu venir, tant si deixau comentaris com si no, als qui esteis d'acord amb el que escric i els que no. Es Poblat està sempre obert!

Anònim ha dit...

Me sum a les felicitacions! Que en sigun 20.000 més!

Talaiòtic ha dit...

Arribaran, arribaran...