14 de febr. 2007

Primera setmana de campanya!

Avui fa una setmana que es publicava el tercer article de la sèrie La construcció de l'espai comunicacional i que donava el tret de sortida de la campanya per la recuperació del canal 33, canal 9 i punt 2 a les zones de Menorca que l'hem deixat de rebre, consistent en l'enviament d'una sol·licitud als partits i administracions de l'illa perquè resolguin aquest problema d'una vegada. Durant aquesta primera setmana, 17 persones ja m'han confirmat l'enviament del missatge que proposava com a model, tot i que és possible que n'hi hagi algun més que no m'ho hagi confirmat ni per correu ni per comentaris al bloc.

A hores d'ara només un dels destinataris dels correus, el PSM-EN, m'ha contestat el meu missatge en què m'encoratjaven a seguir amb la campanya, però sense especificar quines accions preveuen dur endavant per resoldre aquest problema que tenim especialment a Ciutadella. Un dels participants en la campanya m'ha comunicat que ha rebut resposta del Fòrum Ciutadà de Ciutadella en què li anuncien una campanya de recollida de firmes. He demanat confirmació d'aquest fet al fòrum i n'esper informació... Ja ho avisava en Francesc Sintes que s'apuntarien tot d'una a la festa i així sembla que pot ser. Quin partit serà el primer que presentarà una moció al Ple perquè l'Ajuntament es pronunciï? Seran capaços de posar-se d'acord per aplicar una solució o empraran la qüestió per llançar-se dards enverinats uns als altres?

Divendres passat sortia la revista Es Carrer de Menorca amb un ampli reportatge sobre el panorama televisiu de l'illa en què es parlava del problema de la recepció dels canals del Principat i del País Valencià a Ciutadella i de la necessitat de rebre el senyal digital per continuar veient-los a totes les Illes a partir de l'apagada analògica del 2010. Sens dubte a partir d'aquí la difusió de la situació i la presa de consciència ha augment considerablement, tot i que en un article anterior ja lamentava que no s'hagués informat sobre la campanya.

He d'agrair també el suport del bloc de l'Associació Llengua Pròpia, i del bloc d'en Marc Espasa que s'han adherit a la campanya reproduint el text a enviar, i també la referència que em dedicà en Xavier Mir.

Posats a fer referències, fa setmanes que tenc pendent de fer una referència a una altra campanya a la que estic adherit i no trob el temps ni l'espai adequat per fer-la. Es tracta d'una iniciativa de n'Alexis Vizcaino des del seu bloc El Senyor de les Muntanyes anomenada Sumem-nos al Mapa per un Estat Propi, i consisteix en enviar-li un correu electrònic amb les teves dades i situació geogràfica i ell i els seus col·laboradors situen un punt que es pot visualitzar amb el Google Earth. Ara mateix hi ha ja 111 punts, i a Ciutadella ja hi ha una quants punts, naturalment un dels quals és el meu! És una bona manera d'anar comptant quanta gent som als Països Catalans que volem un Estat sobirà i de veurem on som. Us animau a sumar-vos al mapa?