22 de set. 2007

Darrers dies de feina de l'Exèrcit del Fènix.

La campanya de visualització massiva del vídeo del documental "Èric and the Army of the Phoenix" arriba al seu final. L'acció va començar a finals d'agost amb la difusió de la proposta per mitjans de comunicació digitals, webs, fòrums, blocs i correus electrònics amb la intenció inicial de fer un visionat massiu durant la primera setmana de setembre.

Des d'aquí hi he participat amb els següents articles:

El món ha de saber-ho.
World must hear about this.
L'Exèrcit del Fènix contraataca.
Informe de campanya 2: la Marató ja ha començat.

Però en efecte, de l'esprint setmanal vam passar a una marató mensual, ja que a mesura que la campanya va començar a rodar es va veure que el sistema de còmput del Youtube feia factible aconseguir una bona posició en els rànquings mensuals i, com que la cosa va agradar, molta gent hem continuat visionant el vídeo tantes vegades com hem pogut durant les setmanes posteriors, deixant comentaris, penjant videorespostes, i votant el vídeo.

El resultat que hi ha ara mateix és el següent:

Visionats: 132.071 vegades.
Comentaris: 4.966.
Respostes de vídeo: 522

El vídeo té ara mateix 18 honors:


El promotor de la campanya, el blocaire aranyenc Xavier Mir, dóna ja els darrers impulsos en els següents termes:

"Dilluns 24 de setembre farà tres anys que l'Èric Bertran va enviar els correus electrònics demanant l'etiquetatge en català. Dimecres 26 farà un mes que es va penjar a YouTube el reportatge de Xevi Mató on s'explica el seu cas i l'ofensiva estatal contra ell. La campanya “El món ha de saber-ho” arriba doncs al seu tram final, ara definitiu. No hi haurà pròrrogues. La campanya com a tal s'acabarà aquell dia, però evidentment qui ho vulgui pot continuar visionant el documental i enviant correus i deixant comentaris als blocs d'arreu del món per cridar l'atenció sobre el cas, sobre les surrealistes acusacions de terrorisme i les amenaces de la fiscal de l'Estat.

Després d'una frenada al llarg d'aquesta setmana, sembla que el vídeo objecte de la campanya torna a guanyar posicions. Vam arribar a ser el 62è més vist i després va venir la reculada fins a la posició 71. Semblava que la pèrdua de força, combinada amb l'entrada de nous vídeos amb molts visionats, ens deixaria fora de joc. Però avui tenim la posició 64 i uns quants vídeos que cauran abans que nosaltres del rànquing mensual (sis assegurats). Estaria bé aconseguir entrar a la tercera pàgina de resultats abans de donar per acabada la campanya. Això vol dir superar la posició 61. Després, quan el vídeo porti més d'un mes penjat, per tornar a ser dels més vistos de la secció hauríem de superar el milió de visionats, i no és una fita realista a mitjan termini ni assumible per a una campanya com aquesta. Per tant, qui hagi participat en aquesta proposta pot dedicar-hi els últims esforços i ja podrem anar per una altra cosa".

En efecte, quan faci un mes que el vídeo estigui penjat, els honors canviaran, es perdran els mensuals i es mantindran només els referents a tots els temps (All Time). Amb aquesta acció molta gent ha après com aconseguir un visionat massiu d'un vídeo del Youtube amb el seu ordinador sense gaire esforç que pot ser molt útil en futures campanyes d'aquest tipus. Una qüestió que s'ha fet evident és que el proper vídeo que es proposi difondre ha de tenir una durada més curta que l'actual per aconseguir millors resultats.

La campanya ha tingut una difusió magnífica a internet, i hi ha hagut alguna referència en diaris escrits. No tenim constància de cap referència a l'estranger, tot i que no és descartable que qualque mitjà en faci alguna en un futur. Seguirem atents a les notícies. La feina feta, feta està, i gràcies a correus, comentaris i visionats molta gent que no hauria ni sentit a parlar del tema ha conegut el cas de l'Èric i com les gasta l'Estat espanyol per demanar respecte per la llengua catalana.