12 de set. 2007

Antònia Font no és una al·lota!

Com que els mallorquins Antònia Font van venir a Menorca a fer un concert a Maó, he mirat de cercar a veure què trobava sobre aquest grup. Segurament els havia sentit alguna vegada, però no escolt gaire la ràdio i no els dec haver reconegut. Per la televisió ja deu ser missió impossible que entre programa i programa posin algun dels vídeos que he trobat al Youtube. Tal vegada és que no mir programes musicals, o que no tenim a la Televisió de les Illes Balears algun programa sobre els nostres músics. Qui sap! És que també de cada vegada veig menys la televisió, tanmanteix pel que ens deixen veure, no val la pena. Però que ningú es pensi que no seguiré demanant que ens tornin el Canal 33, i els nous canals en català que encara no podem veure...

Però anem al tema. A la pàgina d'Antònia Font es pot conèixer la seva biografia, la seva discografia, i fins i tot descarregar alguns dels seus temes. El seu primer disc és de 1999 i és deia com ells, Antònia Font. El van seguir A Rússia l'any 2001, Alegria (2002), Taxi (2004) i el darrer és Batiscafo Katiuscas, del 2006. Antònia Font es mou principalment entre mons imaginaris, personatges fabulosos i paisatges inventats. Molt surrealistes, aquests al·lots de l'illa veïna! Com a mostra, us deix aquí el seu video "Wa Yeah!", escollit com el millor clip de l'any 2006 pels usuaris de ritmes.cat, i que correspon al seu darrer disc.



També podeu trobar articles i comentaris en altres blocs, com aquest d'El món i la bolla, o a Horitzons inesperats.

Sincerament, la primera vegada que vaig veure el nom d'aquest grup, que crec que devia ser quan vaig parlar dels premis enderrock, em vaig pensar que era el nom d'una cantant. Quina ignorància la meva en temes musicals! Però no, l'ànima d'aquest grup és en Joan Miquel Oliver, que podeu conèixer una mica més en aquesta entrevista al programa Silenci del Canal 33.



Ah, i ja que quan vaig començar la secció Música Nostra com a resposta a la campanya d'en Pere Meroño vaig dir que el meu grup apadrinat seria en Cris Juanico (quin mal padrí que som, ho reconec!), que quedi tothom avisat que divendres dia 14 actua al bar Jazzbah del port de Ciutadella.